Alla inlägg under april 2008

Av Therése - 27 april 2008 13:34

Idag bär det av till Ikea en sväng. Peter skulle jobba en stund så då åker jag och Jonas till Ingvars underbara imperium. Tack vare Ingvar kan jag köpa några små söta ljuslyktor som jag tänkt mig ett tag. 


Jag har bestämt mig för vart min skatteåterbäring ska ta slut; Esprit.

När vi var in där igår jag och P, så såg jag såå mkt som skulle sitta som ett smäck på min annars välsvarvade hydda.


Baj baj. 



Av Therése - 27 april 2008 00:25

Vart en mysig och lagom lugn dag...

Slöade länge hemma, grattade Riley, åkte ner på stan och kollade in lite affärer med Peter, middag hos Jonas. 


Försöker få tag i bästis men hon behagar inte svara när man ringer och hon är inte typen som ringer tillbaka när hon är utan pengar, hon köper klänningar på second hand ist. Good prioriteringar yes.


Nu ska jag hem och sova, är astrött.


Tack för namnsdagsgratulationer idag!

Av Therése - 23 april 2008 18:32

Äntligen hemma!

Jag ska städa lite och förbereda tills imorgon då jag har tvättstuga.


Madonna's nya Hard Candy - skitbra! Far away är bäst efter första lyssningen. Återkommer där. Det är en sån skiva som växer ju mer man lyssnar på den, sedan finns det ju muppar som Josefine Craaford som avskyr Madonna men som i smyg, säkert, sitter och lyssnar på "skiten". HA!


Ngn som har några bra tips på vad man kan göra istället för att klappa till ngn rakt över käften, "räkna till tio" räknas inte. Eller får man slå? (!)





Av Therése - 22 april 2008 21:51

Efter en riktig skitdag på jobbet, detta betyder då inte att jag åstakommit några katastrofer av ngt slag, utan snarare att det finns saker som jag irriterar mig på. 


Carolina Gynning hade i sin krönika ngn typ av "terapi" som skulle vara bättre än psykoterapi;


  * Börja dagen med att städa lägenheten. När den är skinande ren så är ångesten alltid lite dämpad. Hm, mellan 07:55 och 08:00 då kanske. Nja va, funkar inte.

 * Betala alla räkningar så att det är gjort. Puh. Jobbigt men skönt! Totally agree, bästa terapin mot ångest. Det och cigg.

*  Gå ut med hunden. Har du ingen kan du säkert sno en utanför Konsum, eller ännu bättre ta hand om en som har blivit misshandlad av sin förra ägare. Öh..?

  * Köp något på tv-shop, kul att vänta på att skiten ska komma. Inte min kopp té.

  *Gå med i en förening, så här till våren är en simförening att rekommendera. Där kan du ta årets simborgarmärke och känna dig duktig. Jag känner mig duktigare när jag orkar ha städat hemma.

  * Skaffa dig en kolonilott och pyssla med lite trädgårdsskötsel, kan aldrig gå fel. 

  * Köp köttfärs och släng ihop lite klassisk husmanskost. Mmm, mums filibabba! I don't do köttfärs.

  * Stäng av mobiltelefonen och gå och fyll på lite botox eller annat valfritt skönhetsingrepp. Min mbl är trasig och ja! GIMME a new face - now!

  * Gå och spela minigolf med en pensionär som kan berätta om gamla tider. Wuut?

  * Gå och ge lite blod (kan bli jobbigt med hivtestet, men om man klarar det också så är det ju grymt!) Jag skulle bryta ihop av ett HIV-positiv-besked.

* Avsluta dagen med att titta på program som ”Rent hus” eller ”Lyxfällan” och gotta dig åt att du inte har det lika skitigt eller spenderar lika mycket onödiga pengar. Ja! Då vågar jag knappt handla mat, än mindre nya skitgrejer som "jag bara måste ha!"


 





Av Therése - 21 april 2008 21:28

Alltså, beröm till alla Er som lämnat kommentarer!

Kul som attan.


Vaknade en bra stund innan P's klocka ringer (och den ringer 05:nånting varje dag) och inser att det är 2½ h för tidigt och kan efter det konstaterandet - såklart - inte somna om. Smågrinig ligger jag och tjurblundar och HOPPAS att jag ska få somna om. Hände inte, var bara att inse.


Sliter argt av mig täcket och traskar upp. P har redan åkt och jag orkar inte göra frukost. Står och glor ut genom fönstret en stund, fuderar på va fan jag ska göra nu då?! Jag önskar ibland att jag drack kaffe, folk verkar ju dricka det av en anledning som jag totalt inte förstår mig på. Det smakar så fruktansvärt att jag inte skulle dricka en kopp ens om jag fick betalt.

Men de blir ju pigg av det som det verkar. Hade jag behövt, fast det vart en Redbull efter lunch ist. Kan utan problem, dricka ohälsosamt många sådana om jag bara kunde, nackdelen är att jag beter mig som om jag tagit droger, helt seriöst. Alldeles knäpp i huvudet blir jag, men en rackare kan man minsann ta tycker jag.


Slutar och vill inte åka hem, inte ännu. Det är mkt folk på stan och solen värmer, jag har på mig min röda jacka som jag köpte tidigare i vintras, nu är den alldeles perfekt att ha på sig. Möter upp J och vi promenerar runt ett bra tag. Tjafset som alltid tycks infinna sig är numer obligatoriskt. Så även idag. Men trevligt är det ändå, vi är inte långsura nån av oss.


Väl hemma igen, sååå trött. Blir en tidig kväll för fröken Wiberg.

Jag är ju 2h kort. Måste jag ju ta igen.


Nu ska jag kramas.


Av Therése - 20 april 2008 12:35

...i sommar blir det en iPhone.



Av Therése - 20 april 2008 12:26

Jag gillar att-göra-listor. Jag skulle våga säga att jag är smått besatt av sådana listor. Jag bockar sällan och aldrig av dem, men det får mig att känna mig som en väldigt organiserad människa, som har koll på mina prylar och saker som måste göras.


Jag har ju egentligen haft hela helgen på mig med vad jag har tänkt ta mig an just nu. Jag måste städa, tänkte börja med det absolut äckligaste; toaletten. Sedan jobbar jag mig mot tv-rum och kök. Ville också sortera mina kläder, på riktigt. Det jag inte använt det senaste året kommer jag förmodligen inte använda det kommande året heller - så det ska bort. (Upp till förrådet så länge iaf.)


När katten så otacksamt drar runt alla dammtussar hela tiden så känns det som att mina i-landsproblem skulle lösas med att adoptera bort henne men så ego kan jag ju inte vara. (Eller kan jag?)

För att hjälpa er i att ta ställning till detta dilemma så tänker jag berätta att våran soffa är alltid hårig, likaså sängkläderna, hon sitter gärna på köksbordet så man måste torka av innan man äter, detsamma gäller diskbänk. Hon älskar att sitta i handfatet på toaletten, så tappar jag min tandborste av ngn dum anledning så har den helt plötsöligt mååånga fler strån på sig än innan... Ja ni vet... sånt...


Känner alltid ngn typ av måndagsångest varje söndag. Idag är inget undantag. Verkligen inte. 



Av Therése - 20 april 2008 11:21

Det är dåligt med kommentarer här. Kommentera mera! Jag vill veta vad Ni tycker och vilka Ni är som kikar in här då och då.

Presentation

Omröstning

Tycker Du att min blogg borde innehålla mer av något? :-)Isf vad?
 Mer mode.
 Mer musik.
 Mer bilder tack.
 Bättre uppdateringar.
 Mer personligt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards